گروه سیاسی-رجانیوز: هر ساله همزمان با سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حضور مسوولین نظام و چهره های سرشناس لشگری و کشوری در راهپیمایی ۲۲ بهمن هستیم.

به گزارش رجانیوز حضور چشمگیر تعداد بالای بادیگارد های هاشمی رفسنجانی در کنار وی هنگام راهپیمایی، مسئله ای بود که بعد از انتشار عکس های آن تبدیل به سوژه شبکه های اجتماعی و حتی طنز نویسان شد.




این در حالی است که شخصیتی چون  سردار قاسم  سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بی هیچ سر و صدایی در راهپیمایی حضور یافت.


همچنین فرزند رهبر انقلاب  نیز، طبق رسم هرساله بدون تیم حفاظتی چند ده نفره و اسکورت های آنچنانی، در میان مردم حضور داشتند.


قطعا همراهی تیم حفاظتی مسوولین نظام برای جلوگیری از هرگونه اقدام ضد امنیتی مقوله ای است عقلایی و لازم. اما سوال مطرح شده آنست که وقتی فرمانده نیروی قدس و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که اخیرا حائز نشان فتح از سوی رهبر انقلاب به خاطر دستگیری نیرو های آمریکایی شد، با حداقل محافظین در میان مردم حاضر میشوند، حضور حداکثری بادیگارد های مسلح و ضدگلوله پوشیده هاشمی رفسنجانی، چه پیامی را منعکس میکند؟

هاشمی دیروز در رسانه ملی چه گفت؟

با این حال، هاشمی رفسنجانی در نطق انتخاباتی خود که دیروز از رسانه ملی پخش شد، ۴۸ بار از کلمه «مردم» سخن گفت. هاشمی در حالی ابراز ناراحتی از ضعیف شدن دو بعد اسلامیت و جمهوریت در ایران داشت که حتی در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن با تعداد بسیاری بادیگارد همراه بود و مردمی بودن خود را به این شکل نمایش داد!

هاشمی در این نطق گفت:«مجموعه‌ی مقررات زیربنایی ما، همه خوب است. همه مردمی است و به مردم بر می‌گردد و همه براساس شرعیت و اسلامی است و تا اینجا هم خیلی خوب است. حالا دیگر بستگی به عمل ما دارد که ببینیم چگونه بتوانیم اجرا کنیم و این بسیار مهم است....بگذارند مردم هر چه را تشخیص دادند، رأی‌شان را بدهند. اگر این اتفاق بیفتد، خدمت بزرگی شده برای تکمیل هم اسلامیت‌ و هم تکمیل مردمیّت‌‌، یعنی جمهوری اسلامی واقعی»

سایت هاشمی رفسنجانی نیز  با انتشار کلیپی که در خصوص راهپیمایی وی بوده و صداگذاری شده بود در خبر خود مدعی حمایت های مردمی از هاشمی رفسنجانی با شعار هایی نظیر مرگ بر آمریکا شد!


 در ادامه تصاویری از حضور مردمی برخی مسوولین کشوری و لشگری در راهپیمایی را خواهید دید: